30 marec 2009

Deveti dan

Čeprav cerkvenih obredov ne obiskujem, me pa privleče vse, kar se dogaja okoli teh obredov. In ker se bliža velika noč je spet na sporedu okraševanje, dekoriranje, lov za idejami. In ker se je pokazala možnost, da se naučim narediti "oljčno palmo" sem seveda takoj zagrabila. V istri se te oljčne palme nosijo k blagoslovu na oljčno nedeljo. Velja pa pravilo, da se jih ne prodaja, ampak se jih lahko samo podari.

Osnova za izdelavo je oljčna vejica, ki ima dva pravokotna izrastka na osnovno vejo. Te tri veje se oskubijo in ovijejo z listki. Na koncu se stranske veje pritrdi na osnovno v obliki kroga. Zgornji del vej pa naj bi bil v obliki križa. Začetno prepletanje je bilo bolj podobno mučenju listov, ko pa osvojiš princip kar samo steče. Rezultat mi je pa tudi všeč. Pa naj bo to rožica za danes.

Ta bolj pridni pa naredijo venček iz več vejic in je izdelek še bolj bogat in zanimiv.





6 komentarjev:

  1. Zanimivo... me pa zanima ali je ta "oljčna nedelja" pri vas to, kar je pri nas "cvetna nedelja"? Pri nas na cvetno nedeljo nesemo k blagoslovu "pegl" - drugje ga poimenujejo snop, presmec, butara...

    OdgovoriIzbriši
  2. Vsak dan me zanima, kateri del narave in pomladi mi boš prinesla! Hvala, paše!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja, to je eno in isti dan. Ker nisem imela pojma, kaj sploh pomenijo te butare sem se mal izobrazla. Tukaj je kar lepo napisano:
    http://kapitelj.com/cvetna_nedelja.html
    http://www.sostanj.info/novica_prikazi.php?pid=1093

    OdgovoriIzbriši
  4. A ni to oljčna vejica? Vsaj pri nas tako rečemo :)Čeprav je še v taki poziciji kot je na sliki še nisem videla.

    OdgovoriIzbriši
  5. Sem prav čakala tvojo objavo in nove fotografije. Tudi jaz prvič vidim takšno kompozicijo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Saj se res poredko vidi, ker ne zna nobeden več prepletat listkov okoli vejice. Upajmo, da bo vedno več mladih zainteresiranih za se še kaj naučit. Čeprav je rekla majstorca, da prihajajo na tečaje po vaseh več ali manj starejši ljudje, kaz za ohranjevanje take dedišine ni glih najboljše.

    Lepo, da so vam moje rožice všeč, bom še kaj poslikala.

    OdgovoriIzbriši